Kunayala (Djeco, 8478, halas stratégiai társasjáték, 8-99 év)
Korcsoport | 8-99 |
Várnak a tengermélyi kalandok ebben a különleges, csalafinta családi kártyajátékban. Sok taktikára és trükkre lesz szükséged, hogy a tiéd legyen a legpompásabb halraj, de vigyázat, a játékostársaid könnyen megtréfálhatnak, és persze te is őket! | |
Elérhetőség: | Raktáron |
Cikkszám: | DJ08478 |
Gyártó: | Djeco |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Leírás és Paraméterek
Ebben a trükkös kártyajátékban a játékosok egy halrajt gyűjtögetnek úgy hogy az a lehető legtöbb pontot érje. Ám a tenger veszélyes hely és könnyen kerülhetnek elő cápák, polipok, korallok és szegény halainkat könnyen utólérheti a halak átka is.
A játék célja: a legtöbb győzelmi pont gyűjtése.
A játék előkészítése:
Minden játékos véletlenszerűen kap egy vaskos hal kártyát, ami megmutatja, hogy az adott játékban milyen színnel lesz a játékos. Ez titkos, nem mutatja meg játékos a többieknek, ez után a szín után extra pontokat kaphat, ha többet gyűjt belőle mint a többiek. Ezen kívül minden játékos kap egy kiinduló korall lapkát is.
A többi kártyból a halak szálkás oldalával felfele fordítva négy, nagyjából egyenlő paklit képzünk, majd mindegyik mellé az adott pakliból egy kártyát felfordítunk.
A játék menete:
A soron következő játékos a négy felfordított kártya közül kettőt elvesz, az egyiket a saját koralljához (vagy a későbbiekben a saját rajához) illeszti a másikat pedig egy ellenfeléhez. Ezután felfordít két kártyát, hogy újra négy legyen felfordítva. A lerakás szabálya, hogy az új kártyának illeszkednie kell az oldalával, nem átlósan a már meglévő kártyákhoz. Ezután az óramutató járása szerint a következő játékoson a sor.
A játékot különböző trükkös kártyák teszik igazán izgalmassá:
Korall: afféle joker kártya, ez bármi mellé tehető és a korall mellé is bármi tehető
Cápa: egy másik halkártyára kerül és megeszi azt, a lefedett halkártya kikerül a játékból. Cápa csak ellenfél rajába tehető.
Polip:a legtöbb korallkártyával rendelkezőhöz kerül, egyenlőség esetén kikerül a polipkártya a játékból.
A halak átka szabály: ha széltében vagy hosszában három egyszínű hal lesz, akkor azok lefordulnak a szálkás oldalra és azok mellé csak korallkártya tehető.
A játék véget ér, ha a négyből három húzópakli elfogy, ezután kezdetét veszi a pontszámítás.
1 pont minden saját rajban lévő halért, plusz egy minden más játékos rajában lévő saját színű halért. Három pont jár mindenkinek, ha a saját színű hala többségben van a rajában. Továbbá plusz egy pont minden polipért és két pont annak akinek a legtöbb cápája van.
Jó halgyűjtést és játékot az egész családnak!
Kinek ajánljuk? | fiúknak és lányoknak |